|
RVS - motor og gearkasse behandling - med
TÜV certifikat!
Baseret på Magnesiumsilikat
- styrker alle
slideoverflader i motoren og gearkasse.
RVS er IKKE et olieprodukt.
RVS
tilsættes olien, som bærer RVS granulatet rundt i motoren.
Efter ca. 2000 km er behandlingen gennemført, hvor slidte
overflader er genskabte. Skift af olie påvirker ikke resultatet.
Følgende resultat opnås ved RVS-motorrenovering:
-
Genskabelse og
slidbeskyttelse af samtlige
friktionsdele (glaslignende
belægning).
-
Motoreffekten øges op til
producentens opgivne værdier.
-
Brændstofforbruget sænkes med
5-13 % under kørsel og op til 30
% under tomgang.
-
CO- og HC-værdierne i
udstødningsgasserne sænkes med
10-40 %.
-
Olieforbruget falder.
-
Mislyde og vibrationer
mindskes.
-
Start
lettes, og slidtagen ved
koldstart mindskes radikalt.
-
Olietrykket ved tomgang
stiger med 1-1,5 kg/cm².
-
Kompressionen i cylindrene
stiger med op til 20 % og
udlignes.
-
Kørestrækningen mellem
serviceintervallerne kan
fordobles.
-
Behandlingseffekten holder
sig i mindst 100.000 km.
-
RVS G4 -
benzinmotor renovering motorrenovering 2-4 liter olie (for ældre
motorer anbefales 2 behandlinger - kræver 2
sæt) Pris
for RVS G4 pr. sæt -
kr. 359,00
-
RVS T3 -
gearkasse/kardan renovering
gearkasserenovering 1-3
liter olie (til MCer med separat gearkasse - kan også bruges til
kardan) Pris for RVS T3 pr. sæt -
kr.
429,00
Priser er inkl. moms og tillægges fragt.
Første behandling
renser og vedligeholder /
Anden behandling renoverer
Behandlingsforløb for G4
motorrenovering (2-4 liter
olieindhold)
1.
behandling (følg vejledningen for
oven i pdf)
-
Er
olien almindelig brugt, så
gennemfør første behandling med
denne olie.
-
Varm motoren op til
driftstemperatur i tomgang.
-
Bland tubens indhold i den
medleverede olieflaske.
-
Ryst flasken grundigt.
-
Hæld halvdelen i oliehullet i
den varme motor.
-
Lad motoren køre i tomgang i
mindst 15 minutter.
-
Hæld den anden halvdel i
oliehullet.
-
Kør mindst 50 km blandet kørsel,
UDEN høje omdrejninger og UDEN
kraftig acceleration.
Brug løbende alle gear.
-
Kør motoren til over min.
400 km, med blandet kørsel, UDEN
høje omdrejninger og UDEN
kraftig acceleration, ved at
bruge ALLE gear. Du behøver ikke
køre hele strækningen på en
gang. Lad olien være i motoren i
mindst 1500 til 2000 km efter en
behandling!
OBS: ønsker du at gennemføre en
anden behandling, der er en
egentlig reparation, så gennemfør
den umiddelbart efter de 400 km
er kørt, hvor olien og
oliefilter ligeledes skal
skiftes!
2.
behandling (følg vejledningen for
oven i pdf)
-
Efter den første behandling
(efter 400 km kørsel) udskift olien og oliefilter med ny (på MC'er - brug MC
olie - IKKE bilolie!)
-
Gentag forløbet som i 1.
behandling.
-
Indstil ventiler hvis nødvendigt
(kun ved mekanisk
ventilaktivering).
Da ventilløfterens overflader
bliver genopbygget, så kan
afstanden være for lille efter
en behandling.
|
Behandlingsforløb for T3 gearkasse / kardan renovering
(1-3 liter olieindhold)
For
motorcykler med separat gearkasse, så som Harley
Davidson, BMW, Ducati osv.
Ved
kardanrenovering anvendes 1 sæt T3 fordelt over 2
gange.
-
Sikre dig at gearkassen ikke er
utæt.
-
Sæt den medfølgende slange på
sprøjten.
-
Tag stemplet ud af sprøjten, og
fyld tubens indhold i sprøjten.
-
Sæt stemplet på plads, hold
sprøjten opad, og tryk luften ud
af sprøjten.
-
Fjern påfyldningsproppen på
gearkassen, og sug ved hjælp af
sprøjten ca. 20 ml olie op fra
gearkassen.
-
Sug luft ind i sprøjten så
stemplets kant står ved ca. 60
ml, og ryst indholdet grundigt.
-
Tilfør blandingen til
gearkassen. Sæt
påfyldningsproppen på igen.
-
Løft baghjulet op med en
donkraft og sikre dig at
motorcyklen står stabil.
-
Tænd for motoren og lad den køre
med 2.500 til 3.000 omdr./min. i
alle gear, ca. ½ minut i hvert
gear.
-
Sluk motoren og sænk motorcyklen
ned.
-
Kør med det samme sammenlagt 1
time, med 10 minutter i hvert
gear. Skift mindst 20 gange og
motorbrems i hvert gear. Med
kørslen må motoromdrejningen
ikke overstige 3000 omdr./min.
-
Behandlingen af gearkassen er
gennemført efter 1000 km kørsel.
-
Ved kraftig slitage af
gearkassen, skal behandlingen
gentages. Husk at skifte
gearkasseolie / kardanolie før
anden behandling påbegyndes.
|
Motorcykel med vådkobling
Mange af vore kunder frygter, at en
RVS-behandling af MC-motor med fælles oliebad i motor og
gearkasse vil resultere i en glidende kobling. Man
skulle ganske rigtigt tro, at RVS behandlingen vil
reducere den friktion, der er nødvendig mellem
lamellerne og skiverne.
Det sker ikke!
Hvis man ser nærmere på koblingens opbygning, findes der
lameller lavet af en fiber-lignende materiale, som igen
er i kontakt med metal-skiver. I tilfældet med RVS-TEC
bliver det aldrig et problem for denne type af friktion,
idet RVS teknologien ikke kan hæfte på sådanne slags
fiber-materiale.
RVS-TEC laget bliver dannet på alle slid overflader,
hvor metal møder metal. Dette fører til en generelt
bedre/nemmere bevægelse i aksial retning, og resulterer
i en kobling, som har lettere ved at arbejde og dermed
fungere bedre. Vore kunder oplever, at deres kobling får
et bedre greb.
|